21 Ocak 2018 Pazar

Sevmek mi daha zor vazgeçmek mi?


      Bence kesinlikle sevmek en zoru. Birini her şeyiyle kabul edip, ne olursa olsun hala sevebilmeyi sürdürmek zor. Asıl mesele birini sevmeyi devam ettirebilmek. Vazgeçmek dediğin nedir ki? İnsanlar bazen der işte birini unutmak zor, vazgeçmek zor. Acı çekersin evet ama zaman o zaman var ya sana her şeyi unutturur. Senin fazladan bir şey yapmana gerek bile kalmadan. Bir bakmışsın hayat devam ediyor zaman geçiyor ve eskisi kadar canın yanmıyor. Bu geç olabilir evet; hiç bir zaman unutamazsın izi kalır ama o iz bir gün elbet kabuk bağlar. Ölümün bile acısını azaltan zaman bunu mu yok edemeyecek.

      Unutmak mı zor hatırlamak mı? Tabi ki de hatırlamak. Bence hiç bir elde tutulur anı yokken hafızandan silinip gidecek diye kafanın içinde tekrar tekrar yaşamak zor. Yenileri eklendikçe korkarsın onlar silinip gidecek bir gün unutacağım diye. En ufak bir ayrıntıyı kaçırmaktan korkar insan. Unutmak niye zor olsun ki. Aklının köşesinde kalan bir şeyi kurcalamadıkca o seni rahatsız etmez. Zaten o orada. Silinmeyecek gibiyse niye telaşa kapılayım. Asıl hatırlamak istediğimde hatırlamayacak kadar geride kalırsa. Bazen unutmaktan korkarsın adını bile hatırlayamadığın gün gelecek. Bir gün her şey silinip gittiğinde geri dönüşü olmayacak.

      Peki ben hayatımın hangi evresindeyim? Ben bu sefer zoru seçmeyeceğim. Bir kere de ben kolaya kaçayım. Zoru zorlamaktansa bir sefer de kolayın rahatlığı gelsin. Vazgeçtim. Çok basit bunu söyleyince hiç bir şey düşünmenize gerek yok, söylemenize gerek yok. Hani derler ya insan vazgeçince çabalamazmış, konuşmuyorsa vazgeçmiştir. Bilen bilir her şeyin bir geri dönüşü vardır ama vazgeçmenin geri dönüşü yoktur. Çünkü artık hevesin kalmamıştır. Bence vazgeçilen düşünsün dursun ne kaybettim, gelecekte ne olur ne biter diye. Bir kere de benim kafam rahat olsun.

      Son paragraf tavsiye paragrafı olsun :) Zoru her zaman zorlayın ama yorulduysanız da vazgeçin gitsin. Kimse sizden önemli değildir.


4 yorum:

  1. Vazgecmek daha zor bence...Ne biliyim oyle hissettim bir an.Dokemiyorum suanda yaziya dusuncelerimi o sekil😊Guzel bir paylasim olmus zeynep💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vazgeçmek kolaya kaçıp, saklanmak bence :) Çabalamak gerek her şey için. Ama senin için farklı olabilir tabi. Beğenmen beni mutlu etti Büşra 💙

      Sil
  2. Bir insanı olduğu gibi sevmek zordur yani şöyle söylim, bir insanı çok seversiniz aşık olursunuz, fakat o insanın hoşunuza gitmeyen bir huyunu görürsünüz işte o zaman belki biraz soğursunuz, fakat önemli olan o insanı hoşunuza gitmeyen davranışlarını veya hareketlerini de görseniz her haliyle sevebilmenizdir, gülü seviyorsanız dikenine katlanmak zorundasınız atasözü buna çok güzel bir örnektir bence.

    Vazgeçmek ise eğer karşıdaki insanı gerçekten seviyorsanız ve ona aşıksanız çok büyük yanlışları olmadıktan sonra çok kolaydır. Fakat çok seviyor ve gerçekten aşıksanız bazen, yaptığı yanlışları bile görmezsiniz.

    Ama ilişki her ikinize de zarar veriyorsa o zaman vazgeçmek en mantıklısıdır. Çünkü ne kadar çaba gösterirseniz gösterin, o ilişki artık yürümez. Güzel bir yazı olmuş, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlatmak istediğimi çok güzel anlamışsınız. Her şeye rağmen sevebilmek zor ama işte bazen de vazgeçmek gerekiyor. Yorumunuz değerli benim için beğendiğinize sevindim.

      Sil