15 Aralık 2017 Cuma

İnsanlar değişir mi?



Bu soruya cevabım zaman zaman değişiyor. Bazen diyorum kesinlikle değişmez. "İnsan yedisinde neyse yetmişinde de odur" tabiri anlamlı geliyor. Bazende tam tersini düşünüyorum.

Bazılarını değiştirmek için çabalarsınız, uğraşırsınız sonuç hep aynı. Sadece çabaladığınızla kalırsınız. Çözüm yolu açıktır, ya öyle kabul edeceksiniz ya da çekip gideceksiniz.

Bazı zamanlarda değişir fikrine kapılıyorum. Bir dönem vakit geçirdiğiniz, beraber gülüp, ağladığınız kişi sonrasında hiç ummadığınız şeyler yapar. Hatta kişiliğine ters düşen şeyleri bile yapar. O zaman da işte diyorum kendime insanlar değişir, kimseye güvenme. Başka bir bakış açısıda şu olabilir, tanıyamamışım diyorum. Ne kadar zaman geçerse geçsin hayal kırıklığının sonununda tanıyamamışım demek!

Bir insanı tanımak ne kadar zaman alır? Değişen bu süreçte karşımızdaki gerçekten kendini tanıtmak istemiş midir? Bazen insanlar oldukları kişiden çok olmak istedikleri kişiymiş gibi kendinden bahsederler ama er geç ortaya çıkar gerçek kişilik. O zaman deriz işte "tanıyamamışım". Asıl soru, sen tanımak mı istedin, inanmak mı? Cevap size kalabilir.

Değişir mi değişmez mi sorusunun cevabını bulmak için kendimden yola çıkmak istiyorum. Ben değiştim mi? Hem evet hem hayır. Düşünüyorum 5 sene önceki benle şimdi ki aynı değil. Çok ileri gitmeme gerek bile yok geçen seneden bu yana bile çok şey yaşadım, tecrübe ettim. Dün bile farklıydım. Şunu çok iyi biliyorum ki insan kötü olaylardan sonra daha çabuk değişebilir. Aslında bende değişen şey bakış açım, yaptıklarım, mutlu olduğum şeyler, becerilerim değişti. Değişmeyen de çok şey var. Biri sen nasıl birisin derse cevabım değişmeyenlerden yana olur. İnsanın düşünceleri her dakika değişir. İnsanın içinde, en derininde bir yerde bir öz vardır. İşte ona ne yapsan değişmez. Onun adı karakterdir.

8 yorum:

  1. Bizde şöyle bir deyim vardır. 'İnsan yedisinde neyse yetmişinde de öyledir' Fakat ben bu deyime pek inanmıyorum şöyle ki; insan bugün olumsuz bir alır, bir kaç gün sonra o kararı değişebilir. Veya yaşımız ilerledikçe bazı şeyleri daha iyi anlayıp karar verebiliriz, hayat şartları da insanların değişmesine neden olabilir.

    Fakat şu da bir gerçektir. Bazı karakteristik özellikler vardır, bunlar kesinlikle değişmez hiç bir koşulda değişmez.

    Demek istediğim şu; İnsan değişir, fakat değişmeyen özellikleri de olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakış açınıza saygı duyuyorum Gökhan bey. Ucu açık bir sorun.

      Sil
  2. İnsanların karakter olarak değişebileceklerini sanmıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum size. Değişen şeyler sadece anlık durumun getirdiği olaylar, çıkarımlar. Karakter büyük bir oluşum.

      Sil
  3. Değişimin kimyasına iyi bakmak gerek. İnsanlar anlık olarak yaşıyor. Yani bu süreçsel değişimlere genelde ben ayak uydurma, yaş alma diyorum. Ama insan kesin bir değişim yaşamıyor, bazı şeyler genetik formlarla iletiliyor. Değişmeyen tek şey değişmiyor diye bağlarmışım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de kesin bir değişim yaşaması çok zor hatta imkansız. Olgunlaşmak için bakış açısı değişir diyebilirim:)

      Sil
  4. Ne yazık ki oturmuş karakteristik yapı değişmiyor değişmek için insanların önce kendini fark etmeleri gerek ki daha sonra anlayıp
    - evet değişmem lazım
    diyebilsin. Onun için de sosyal çevre ve kişinin eğitim seviyesi önde geliyor bence sevgili dostum =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın dostum :) değişmekte değiştirmekte zor. Kabullenmek en basit yolu.

      Sil