15 Nisan 2018 Pazar

Bodrum Papatyası



      Yeni arkadaşım Bodrum Papatyası :) Benim için Nisan eşittir bahar. Baharın gelmesiyle etrafta açan çiçeklerin güzelliğine daha fazla dayanamadım odama bir arkadaş daha ekledim. En sevdiğim çiçek papatyadır. Tabi bunların bir sürü çeşidi var. Benim sevdiğim iri olanlar ama adı tam olarak ne bilmiyorum. Bir kaç çiçek arasından papatya ailesinden bodrum papatyasını seçtim.

      Renk skalası bana göre geniş. Beyaz, pembe, mor, eflatun, mavi, sarı, turuncu ve çeşitli renklerde çiçek açabilirmiş.  Güney Ege kıyı kesimleri ve Akdeniz bölgesi kıyı kesimlerinde yetiştirilen bir çiçek türüymüş. Bakalım benim saksımda ne kadar yetişebilecek, rahat edebilecek mi bilmiyorum :)




      Çiçekçinin dediğine göre bu tür genelde bahçe, sokak süslemelerinde çok kullanılıyormuş ve dayanıklı bir tür olduğunu söyledi. Kendi yaptığım araştırmalara göre de güneşi ve ışığı severmiş. Çok sevdiğim bir özelliği de akşam olunca yaprakları hafif kapanıyor, gündüz tamamen açılıyor. Sanki güneşte olan bitene kayıtsız kalamayıp tepki veriyor. Onun içinde günde değişiklikler oluyor. Duyguları hep aynı gibi görünse de çok değişken şeyler yaşıyor. Yaklaşık 1 haftadır birlikteyiz ama bu süre içinde bir çok yaprağı açtı, bazıları kurudu, bazen çok canlı durdu bazen solgun. Kendince bir hayat sürüyor. Çok hoşuma gidiyor :)


      Aldığımda saksının değiştirilmesi gerekiyordu. Saksısını değiştirdim, toprak ekledim. Çok daha güzel oldu. Hemen hemen her gün ona çok güzel olduğunu söylüyorum, canım sıkılınca saksısına sarılıyorum. Ben baya sevdim Bordum Prensesini umarım ilerde daha çok çiçeğim olur  :)

     Odamda camın önünde ona yer açtım ama sanırım sadece güneşin ışığından yararlanabilecek. Bakımına dikkat ediyorum ama ilk deneyimim olduğu için bazı hatalar yapıyor olabilirim. Her türlü tavsiyeye açığım :)




7 yorum:

  1. İnstagramda'da yazmıştım gerçekten çok güzel bir görüntüsü var. Ben bu tür çiçekleri çok seviyorum. Fakat bu tür çiçeklerde şöyle bir şey var; eğer yerini sevmezse bir zaman sonra kuruyabiliyor. O yüzden bakımında çok dikkat gerektiren bir çiçektir, bu tür çiçekler için özel serumlar oluyor bildiğim kadarıyla. Eğer çiçeğiniz de kuruma falan olursa hatta kuruma falan başlamadan önce o tür serumlardan alıp kullanabilirsiniz. Zaman zaman toprak değişimi de yapabilirsiniz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay gibi görünüyor ama sanırım zorlanmaya başladım bile. Emek isteyen bir tür. Dediklerinizi dikkate alacağım. Teşekkürler :)

      Sil
  2. Büyük saksıya alıp, yeteri kadar güneş ışığı almasını sağlarsan epeyce büyür, genişler... Kapalı ortam sevmezler, tercihleri bahçedir ancak balkonun güneş gören kısmına da yok demezler genellikle ama yine de en çok sevilmek isterler... Bunların da çeşitliliği geniş olmakla birlikte, genel ortak özellikleri böyledir, umarım yardımı dokunur ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yardıma ihtiyacımın olduğu bir zamanda yazdınız. Solmaya başladı nedense bugün balkona aldım. Bakalım yerini severse işler yolunda gidecek. Teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
    2. Bodrum Papatyası'ndan ne haber Zeynep hanımmm? ;)) Her şey yolunda mı?

      Sil
    3. Sanırım pek yolunda değil, hatta hiç değil. Balkonum ışık alıyor ama yetmedi galiba. Güneş istiyor olabilir. Bütün tomurcuklar soldu. Sadece yaprakları kaldı :(

      Sil
  3. Benimde bodrum papatyası çiçeğim var saksıda fakat yapraklarının çoğu kurudu napmam lazım kalan yapraklar için yardımcı olurmusunuz ilk defa bir çiçeğe bakıyorum ama beceremedim maalesef 😔

    YanıtlaSil