5 Aralık 2017 Salı

5 Aralık 2017

      


 5 Aralık 2017 Salı. Bugün Kadın Hakları Günü, Dünya Mühendisler Günü ve Dünya Türk Kahvesi Günüymüş.

Bugün, Atatürk Devrimleri'nin en önemlilerinden birisinin, kadınlara seçme ve seçilme hakkı tanınmasının yıl dönümü. 5 Aralık 1934’de Anayasa ve Seçim Kanunu’nda yapılan yasa değişikliği ile kadınların ilk kez oy kullanması ve aday olabilmesi sağlanmış. Bunu haberlerden okudum. Büyük devrim bugün bütün kadınların minnet duyması gereken büyük bir gün. İyi ki dedirtiyor insana. Bu zamanda kadınların önemsenmediği bir dönem de yıllar önce gerçekleştirilen devrim insana farkındalık yaratıyor ayrıca  da düşündürtücü. Geçmişte yapılan aydınlık devrimlerin gelecekte de daha da yolumuzu ışıtır umarım.

Bugün aynı zaman da Dünya Mühendisler Günü bunu sosyal medyadan arkadaşlarımın paylaşımlarından gördüm. Mühendislik öğrencisi olduğum için çoğu arkadaşım paylaşım yaptı. Sorsam eminim bir çoğu kendini mühendis adayı olarak görmüyordur. Düzelteyim mühendis için yeterli olarak görmüyordur ben dahil. Bunun sebebi farkında olmamak bence. Yeterli eğitimi alamamak, doğru yönlendirilmemek, değerli hissetmemek. Mühendislik öğrencisi olduğum için kendimi önemli hissetmedim. TDK’ya göre mühendis, insanların her türlü ihtiyacını karşılamaya dayalı çeşitli yapılar yol, köprü, bina, peyzaj, çevre gibi şehircilik ve imar dışı alanların ilkeleri, bayındırlık; tarım, beslenme gibi gıda; fizik, kimya, biyoloji, elektrik, elektronik gibi fen; uçak, gemi, otomobil, motor, iş makineleri gibi teknik ve sosyal alanlarda uzmanlaşmış, belli bir eğitim görmüş kimsedir. Böylesine önemli bir meslek dalıysa gerekli önem veriliyor mu acaba? Okuyan her mühendislik öğrencisi kendini önemli hissediyor mudur acaba? Paylaşımlar bana sadece bunu düşündürdü. Bu söylediklerim sitem değil sadece etrafımdaki çoğu kişinin gelecek kaygısına şahit olduğum için bunları düşündüm. Belki de başka zaman olsaydı böyle düşünmezdim.

  Bugün bir de Dünya Türk Kahvesi günüymüş .İtiraf edicem bunu ilk kez duyuyorum. Türk kahvesi sever bir insan olarak bunu atlamış olmam şaşırttı beni. Böyle bir günün olması hoşuma gitti. Hatta Kahve Dünyası'nın ücretsiz Türk kahvesi ikram etmesi yüzümü gülümsetti :) Yaşadığım yerde Kahve Dünyası olsaydı kesinlikle giderdim sanırım. Müşterilerinin (misafirlerinin) kalbinde 40 yıllık hatır bıraktıklarına eminim hele ki bu soğuk günde iç ısıtmak hoş olsa gerek.

  Peki ben bugün ne hissettim? 3 önemli olay aynı gün. Benim bugün günlük rutinim değişmedi. Kadın Hakları Gününü her gün sonuna kadar hissetmeye çalıştığım için bugün onun için sadece farkındalık yaşayarak haberleri okumakla yetindim. Mühendislik içinse derslere gittim hiç bir hocam böyle günü anımsamadı bile :) Diğer gün içinse kendime bir Türk Kahvesi ikram ettim :)


2 yorum:

  1. Merhabalar Zeynep Hanım.
    Mustafa Kemal Atatürk, kadınlara seçme ve seçilme hakkı tanıyarak kadınlara verdiği değeri bir kez daha göstermiş, zaten olması da bu bence yani kadınların da seçme ve seçilme hakkının olması.

    Fakat günümüzde kadına değer veriliyor mu? derseniz bence çok fazla değer verilmiyor. Eğer günümüzde kadına değer verilseydi bu kadar tecavüz olayları, kadına şiddet ve erken yaşta zorla evlendirilen çocuklar olmazdı.

    Umarım kadınlarımıza değer veren bir toplum olabiliriz. Çünkü bir toplumda kadınlar olmazsa eğer o toplumun ne ekonomisi nede toplumsal düzeni olamaz. Kadınlarımız her yerde olmalıdır.

    Yorumumu Neşet Ertaş'ın güzel bir sözüyle sonlandırmak istiyorum. 'Kadınlar insandır, biz insanoğlu'

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel yazmışsınız Gökhan bey bu yoruma sadece katılmak düşer. Umarım daha aydınlık bir toplum oluruz, kadınların değerinin hatırlatılmasına gerek bile kalmaz.

    YanıtlaSil